نصب دوربین مداربسته ضد آب

تاثیر دوربین‌ مداربسته در زندگی بسیار زیاد است، دوربین‌های مداربسته ضد ضربه و ضد آب یکی از انواع محصولاتی هستند که بیشترین کاربرد را در فضاهای عمومی و به ویژه باز دارند تا بتوانند در برابر شرایط اقلیمی مقاوم و بادوام باشند.
یکی از عواملی که باعث می‌شود کارکرد سیستم‌های مداربسته به خوبی کار نکند و تصاویر بی کیفیتی را ثبت می‌کند وجود بارندگی است، اما این عوامل سبب نمی‌شود که شما برای امنیت محیط و فضای موردنظر خود از نصب دوربین مداربسته ضد آب غافل شویدT در واقع می‌توانید با خرید سیستم‌های نظارتی ضد آب با اطمینان خاطر بدون اینکه مشکلی برای کارایی محصول شما ایجاد شود از آن به خوبی استفاده کنید.

در حقیقت تمامی دوربین‌های مداربسته قابلیت ضد آب بودن را ندارند در صورتی که بخواهید از دوربین‌های مداربسته عادی برای نظارت بر امکان باز استفاده کنید مطمئنا در اثر یک بارندگی دوربین شما دچار مشکل می‌شود.
همچنین برای نصب دوربین‌های مداربسته در خارج از ساختمان بدون هیچ نوع حفاظی بهترین انتخاب سیستم امنیتی ضد آب است تا در زمان طوفان، بارندگی و برف هیچ گونه خطری آن را تهدید نکند.

بهترین مکان برای نصب دوربین مداربسته ضد آب

  • با توجه به اینکه هیچ نوع محدودیتی برای نصب دوربین مداربسته ضد آب با کیفیت و استاندارد وجود ندارد بر اساس این موضوع چنانچه که شرایط زیر در انتخاب مکان مناسب دوربین مداربسته ضد آب در نظر بگیرید مناسب است. بهترین مکان برای نصب دوربین مداربسته ضد آب، محلی است که بتوان به سهولت ورود و خروج افراد را کنترل کرد.
  • فضاهای بازی که اجسام گران قیمت مانند ابزار، دستگاه چمن زنی، خودرو و غیره وجود دارد.
  • برای نصب دوربین‌های مداربسته باید ارتفاع آن مناسب باشد تا افراد نتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. البته ارتفاع آن نیز نباید به اندازه ای زیاد باشد که امکان ثبت فعالیت افراد وجود نداشته باشد.
  • ثابت و مستحکم کردن سیستم مداربسته ضد آب در محل مورد نظر تا در برابر وزش باد و باران شدید، آسیب نبیند و در جای خود مستحکم باقی بماند.
  • در صورتی که در طی مراحل نصب دچار مشکل شدید شد نگران نباشید می‌توانید با کارشناسان فنی در این زمینه مشورت بگیرید.

انتخاب دوربین‌های مداربسته ضد آب

انتخاب دوربین‌های مداربسته ضد آب

برای نصب و پیاده سازی دوربین‌های مداربسته در خارج از ساختمان، برای حفظ امنیت خانواده، اموال و ساختمان الزامی است. شما می‌توانید با انتخاب دوربین مداربسته تمامی رفت و آمدهای افراد را شناسایی کنید و در صورت مشاهده‌ی فرد یا حرکت مشکوکی سریعاً از بروز حادثه و یا سرقت جلوگیری کنید. همچنین با استفاده از ثبت و ضبط نمودن ورودی‌ها و خروجی‌ها می‌توانید در صورت هر نوع جرم و جنایتی از آن‌ها به عنوان اسناد و مدارک به دادگاه ارائه کنید.

توجه داشته باشید که پیش از خرید دوربین مداربسته از فروشنده نیز راهنمایی بگیرید که چه نوع دوربینی مناسب محل مورد نظرتان است تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. زیرا هر مدل از دوربین‌های مداربسته با توجه به قابلیت و ظرفیتی که دارند خدمات آن‌ها نیز شامل گارانتی می‌شود در صورت نبود چنین قابلیتی باید هزینه‌های هنگفتی را تقبل کنید.

پیشنهادی که به شما دوستان عزیز داریم این است که چنانچه که نیاز دارید که دوربینی برای فضای باز تهیه کنید لازم است که دوربین‌های مداربسته ضد آب خریداری کنید. زیرا این نوع محصولات طراحی بسیار منحصر به فرد و مقاومی در برابر عوامل خارجی، بدنه این دوربین‌ها نسبت به سایر محصولات مشابه از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و عمر مفید آن‌ها در شرایطی که رطوبت هوا بیشتر است یا گرد و خاک در مقایسه با مدل معمولی آن بیشتر می‌شود.

در صورت داشتن سایان آیا خرید دوربین ضد آب الزامی است؟

ممکن است شما نیاز داشته باشید که دوربین‌های مداربسته را در تراس نصب کنید و به دلیل وجود سایان شاید گمان کنید که نیاز به خرید دوربین ضد آب نیست. البته باید گفت که این موضوع کاملا اشتباه است. زیرا ممکن است در طوفان شدید، باد در جهت‌های مختلف بوزد و بر اثر شدت باد قطرات باران را در جهات مختلف پراکنده می‌کند و باعث خیس شدن و آسیب زدن به دوربین تان خواهد کرد. توصیه می‌شود که حتما در صورت داشتن سایبان نیز بایستی حتما از دوربین‌های ضد آب که مخصوص فضای باز است استفاده کنید.

با توجه به تنوع دوربین‌های مداربسته در این صنعت، این محصولات در برندهای مختلف وجود دارند. پیش از خرید دوربین‌های مداربسته ویژگی‌های دوربین‌های مداربسته مختلف را مطالعه کندی و کیفیت تصاویر را با هم مقایسه نمایید تا بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

در صورتی که دوربین مداربسته‌ای را تهیه کردید که قابلیت ضد آب بودن را ندارد نگران نباشید و نیاز نیست که آن را عوض کنید تا هزینه‌ی اضافی پرداخت کنید. خوشبختانه این امکان وجود دارد که بتوانید دوربین‌های مداربسته معمولی را به صورت ضد آب تبدیل نمایید برای این کار لازم است که مواردی که سبب ضد آب بودن دوربین مداربسته می‌شود را به آن بیفزایید به سهولت آن را در محوطه‌های باز نصب کنید. برای این منظور می‌توانید از متخصصان مجرب در این راستا نیز کمک بگیرید.

بهترین مکان برای نصب دوربین مداربسته ضد آب

آزمایش کردن ضد آب دوربین مداربسته

برای اینکه مطمئن شوید که دوربین مداربسته شما ضد آب است یا خیر بهتر است که پارامترهایی آن را نسبت به استاندارد آی پی که از قوانین و دستورالعمل‌های خاصی برخوردار است مطابقت دهید که هر کدام مراحل مختص به خود را دارد. به عنوان مثال برای دوربین‌های مداربسته که دارای استاندارد IP66 بعد از پوشش دادن بخش پشت دوربین منظور قسمتی که نصب دوربین به دیوار و غیره.
سپس آب را با فشار قوی که از جهات مختلف به سمت دوربین شما پاشیده می‌شود. البته این عمل نباید در میزان عملکرد دوربین شما مشکلی به وجود آورد.

دوربین‌های مداربسته ضد ضربه

این دست از دوربین‌ها که بدنه‌ی فلزی سخت است و در مقابل ضربه بسیار مقاوم و بادوام می‌باشد. این دست از سیستم‌های نظارتی و امنیتی در برابر بلایای طبیعی و فیزیکی بسیار مقاوم هستند، اما امکان مقاومت در برابر گلوله را ندارند و به شدت دچار آسیب می‌شوند.
برای جلوگیری از این دوربین‌ها در برابر گلوله می‌بایستی از پوشش‌هایی ضد گلوله استفاده کنید. شاخص استاندارد دوربین‌های مداربسته ضد ضربه میزان مقاومت بدنه دوربین در برابر ضربات فیزیک مطابق بر استاندارد IK است.

قیمت دوربین‌های مداربسته ضد آب

قیمت تمام شده‌ی بهترین دوربین مداربسته ضد آب و ضد ضربه با توجه به قابلیت‌هایی که دارد نسبت با سایر مدل‌های دیگر از قیمت بالاتری برخوردار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *