مزایای دوربین‌‌های مداربسته تحت شبکه‌ها یک ویژن

دوربین‌های مداربسته تحت شبکه به دوربین‌هایی گفته می‌شود که به جای این که از سیگنال‌های آنالوگ استفاده کند با استفاده از پروتکل‌های شبکه آی پی تصاویر و اطلاعات را ارسال می‌کند. با پیدایش دوربین‌های تحت شبکه رویداد بزرگی در دوربین‌های مدار بسته و تجهیزات امنیتی ایجاد شد در این مطلب قصد داریم در مورد مزایای دوربین‌های تحت شبکه‌ها یک ویژن در سیستم‌های مداربسته بپردازیم.

مزایای دوربین‌‌ مداربسته هایک ویژن

مزایای دوربین‌‌ مداربسته هایک ویژن عبارت است از:

  1. استفاده از تکنولوژی POE
  2. افزایش کیفیت تصاویر
  3. به حداقل رسیدن میزان کابل کشی‌ها
  4. قابلیت دسترسی به تصاویر از راه دور
  5. امنیت بالا در زمان ارسال تصاویر
  6. پشتیبانی از امکانات و تجهیزات تجزیه و تحلیل تصاویر
  7. ضبط تصاویر بر دوربین‌ها یک ویژن
  8. قابلیت تعامل با سایر سیستم‌های مداربسته دیگر
  9. امکان دسترسی به تصاویر توسط دوربین و دستگاه NVR

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. استفاده از تکنولوژی POE

برای انتخاب دوربین مداربسته حتما ویژگی‌های آن را در نظر بگبربد. بعضی از مدل‌های دستگاه NVR‌ها یک ویژن در برخی از کابل‌های خود دارای قابلیت POE می‌باشد. منظور از این قابلیت ارسال داده‌ها تصاویر، امکان برق رسانی به دوربین‌های مداربسته نیز وجود دارد در این حالت می‌توان دوربین‌ها را توسط دستگاه NVR تغذیه می‌شود و نیازی به استفاده از کابل کشی‌های گسترده برای دوربین‌ها وجود ندارد.

استفاده از تکنولوژی POE

۲. افزایش کیفیت تصاویر

دوربین‌های مداربسته‌ هایک ویژن دارای رزولوشن بالا و کیفیت تصاویر بسیار بالا برخوردار است با توجه به اینکه رزولوشن یا کیفیت تصویر دوربین بر حسب مگاپیکسل تعیین می‌شود این دوربین‌ها بدون داشتن محدودیتی در مگاپیکسل تولید می‌شود و به صورتی که شاهد آن هستیم دوربین‌های تحت شبکه‌ای با رزولوشن ۳۰ مگاپیکسل نیز تولید و به بازار ارائه شده‌اند.

۳. به حداقل رسیدن میزان کابل کشی‌ها

برای نصب دوربین‌های مدار بسته‌ها یک ویژن در پروژه‌های عظیم نیاز به تعداد بیشتری دوربین با رزولوشن بالا وجود دارد می‌توانید به راحتی با استفاده از دوربین‌های تحت شبکه‌ها یک ویژن استفاده کنید بدون اینکه هزینه اضافی و یا تجهیزاتی مانند کابل کشی‌های طولانی انجام دهید.

برای نصب دوربین‌های‌ هایک ویژن نیاز نیست که تک تک دوربین‌ها را با کابل کشی‌های طولانی به دستگاه ان وی آر متصل کنید تنها کافی‌ است آن‌ها را به نزدیک‌ترین سوئیچ موجود بر روی سیستم متصل کنید و با استفاده از یک سیم که از سوئیچ خارج می‌شود آن‌ها را به دستگاه دی وی آر وصل نمایید.

۴. قابلیت دسترسی به تصاویر از راه دور

ممکن است مواقعی لازم باشد سیستم‌‌های مداربسته خود را در فضا‌های خارج از شهریار مناطق دور افتاده نصب کنید و شما مجبور به ترک آن مکان هستید و نمی‌توانید مدتی را در آن مکان حضور داشته باشید البته به تصاویر آن منطقه نیز نیاز دارید به راحتی می‌توانید با نصب دوربین مداربسته‌ هایک ویژن این امکان را ایجاد کنید و با استفاده از اینترنت تصاویر را بر روی تلفن همراه، لب تاپ خود مشاهده کنید.

۵. امنیت بالا در زمان ارسال تصاویر

خوب است بدانید دوربین‌های تحت شبکه‌های ویژه قبل از ارسال تصاویر آن‌ها را توسط کد‌هایی فشرده سازی می‌کنند و حجم آن‌ها را کم می‌نمایند و تصاویر را به دستگاه ان دی آر ارسال می‌کند برای امنیت تصاویر دیکود می‌شوند. سیستم‌های شبکه دارای امنیت فوق العاده هستند این موضوع هنگامی ‌اهمیت پیدا می‌کند که افراد بخواهند به تصاویر سیستم مداربسته شما دسترسی پیدا کنند.

۶. پشتیبانی از امکانات و تجهیزات تجزیه و تحلیل تصاویر

با توجه به این که سال‌های متمادی از ظهور دوربین‌های مداربسته به بازار می‌گذرد، اما به دلیل افزایش تقاضا و بالا رفتن انتظارات کاربران از سیستم‌های مداربسته باعث شده است که تولیدکنندگان از تجهیزات امنیتی تصویری و ویژگی‌های هوشمندانه برای تولید محصولات خود استفاده کنند. یکی از قابلیت‌های دوربین‌ها تجزیه تحلیل کردن تصاویر و واکنش‌های آن‌ها به اتفاقات به وجود آمده می‌باشد. به عنوان مثال می‌توان ویژگی‌هایی مانند تشخیص چهره و یا شناسایی پلاک خودرو برای امنیت بالا در اماکن بزرگ مانند مراکز خرید و پارکینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزیت‌های دوربین شبکه‌ها یک ویژن

۷. ضبط تصاویر بر دوربین‌ها یک ویژن

نمونه دیگر از مدل‌های دوربین‌های مدار بسته‌ هایک ویژن این قابلیت را دارند که به صورت محدود می‌توانند تصاویر را ضبط کنند هنگامی‌ این ویژگی پررنگ‌تر می‌باشد که ارتباط دستگاه دی وی آر با دوربین‌ها قطع شود. در این صورت باعث می‌شود که تصاویر ضبط شده کاملاً از بین برود، اما تنها با استفاده از دوربین‌هایی که دارای قابلیت ضبط تصاویر بر روی دوربین هایک ویژن را داشته باشند می‌توانند این کمبود را جبران کنند.

۸. قابلیت تعامل با سایر سیستم‌های مداربسته دیگر

برای تامین امنیت بیشتر یک مکان با استفاده از سیستم‌های مداربسته نیاز به امکانات و تجهیزات دیگری نیز مانند سیستم هشدار دهنده، اطفاء حریق که به راحتی می‌توان با سیستم مداربسته‌ هایک ویژن متصل کرد.

۹. امکان دسترسی به تصاویر توسط دوربین و دستگاه NVR

کاربر را می‌تواند در سیستم‌های مداربسته شبکه به صورت مستقیم مشاهده کنند بدون آنکه نیازی به دستگاه ان وی آر داشته باشد.

سایر مزیت‌های دوربین شبکه‌ هایک ویژن

دوربین تحت شبکه هایک ویژن دارای و کیفیت تصویر تصاویر بالا می‌باشد این تکنولوژی به مراتب در حال بروز رسانی است. از دیگر مزایای دوربین‌های هایک ویژن امکان انتقال اطلاعات و تصاویر توسط شبکه‌ای و شبکه جهانی را دارند.

  • دوربین‌های تحت شبکه دارای ویژگی تجزیه و تحلیل تصاویر و بسیاری از نیاز‌های کاربران را رفع می‌کنند.
  • با استفاده از دوربین‌های شبکه میزان کابل کشی‌ها و سیم کشی‌ها به حداقل رسیده است و یکی از بهترین دوربین‌ها برای پروژه‌های بزرگ می‌باشد.
  • دوربین‌های تحت شبکه از طریق poe انجام می‌شوند و نیاز به کابل کشی‌های اضافی برای این دوربین‌ها نیست.

توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد به دلیل امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی که دوربین‌های مداربسته دارند آن‌ها را تهیه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *