بهترین دوربین مداربسته

یکی از مهم‌ترین ابزارهای سیستم نظارتی در دنیا دوربین‌های مداربسته هستند که در کشور ما نیز بسیار رایج است. در صورتی که قصد دارید دوربین‌های مداربسته تهیه کنید لازم است نکاتی را در این خصوص خرید بهترین دوربین مداربسته مد نظر قرار دهید تا بتوانید انتخاب مناسب و خوبی داشته باشید.

ویژگی‌های بهترین دوربین مداربسته

ویژگی‌های بهترین دوربین مداربسته عبارت است از:

  1. سایز مناسب
  2. قابلیت کنترل از راه دور
  3. انعطاف پذیری عملکرد
  4. تشخیص حرکت
  5. سازگاری با شرایط جوی و آب و هوایی
  6. امکان ضبط صدا و میکروفون
  7. زاویه دید خوب
  8. دید در شب
  9. قیمت مناسب

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. سایز مناسب

با توسعه علوم مختلف و فناوری دانش الکترونیک، دوربین‌های مداربسته در سایز و ابعاد کوچکی تولید می‌شود. انتخاب این نوع سایز دوربین نسبت به مکانی که دوربین در آن قرار گرفته است نصب شود. مانند نصب دوربین‌های مداربسته کوچک و مخفی در فضاهای باز ساختمان کار مناسبی نیست. زیرا این دوربین‌ها در ابعاد بزرگ هستند و باعث می‌شود که سارقان از محل دور شوند و منجر به ترس آن‌ها می‌شود.

ویژگی‌های دوربین مداربسته

۲. قابلیت کنترل از راه دور

مسلما هر وسیله‌ای را که بتوانید از دو آن را کنترل و نظارت کنید خوشایند است و یک ویژگی خوب محسوب می‌شود. برای داشتن یک دوربین مداربسته مناسب داشتن این نوع قابلیت بسیار عالی است. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید از هر جای دنیا از طریق اینترنت تصویر محل کار یا زندگی خود را مشاهده کنید و بر اوضاع تسلط و کنترل داشته باشید.

۳. انعطاف پذیری عملکرد

شیوه‌ی عملکرد دوربین‌های مداربسته به این صورت است که از یک منطقه خاص فیلمبرداری می‌کند امکان چرخش به سمت بالا، پایین یا بزرگنمایی را ندارند. البته دوربین‌هایی ساخته شده‌اند که دارای این نوع قابلیت هستند که به PIZ گفته می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید بین دوربین‌های ثابت و چرخشی (PIZ) انتخاب کنید باید در ابتدا مشخص کنید که برای چه مکانی نیاز دارید. چنانچه قصد دارید در سالن بزرگ نصب شود بهتر است از دوربین چرخشی خریداری کنید تا به راحتی از چندین مکان و زاویه مختلف فیلمبرداری کند. خرید این دوربین‌ها خیلی به صرفه‌تر از این است که بخواهید چندین دوربین ثابت تهیه کنید با این کار در وقت و هزینه‌های خود نیز صرفه جویی کرده‌اید.

۴. تشخیص حرکت

از دیگر قابلیت‌های یک دوربین مناسب این است که دارای ویژگی شناسایی حرکت باشد. بهترین دوربین مداربسته این توانایی را دارد که حرکات افراد، وسیله نقلیه و اشیاء را به خوبی شناسایی کند و بلافاصله پس از شناسایی شروع به ثبت و ضبط کند. البته باید بدانید که تمامی‌ دوربین‌های مداربسته این قابلیت رو ندارند و در صورت داشتن این ویژگی باید سیستم امنیتی خود را بالا ببرید.

۵. سازگاری با شرایط جوی و آب و هوایی

همانطور که می‌دانید دوربین‌های مداربسته این قابلیت را دارند که در هر مکان و فضایی به راحتی قابل نصب می‌باشند، به همین دلیل مهم است که در زمان خرید این وسیله دقت کنید که دوربینی را انتخاب کنید که با آب و هوای و شرایط جوی منطقه سازگار باشد مثلا اگر دوربین را برای بیرون از ساختمان نیاز دارید باید از میزان نفوذ گرد و خاک، آب و دما محیط را مد نظر قرار دهید این عوامل می‌توانند بر روی دوربین شما تاثیرگذار باشند. خرید دوربین‌های مداربسته‌ای که دارای ویژگی‌هایی مانند ضریب نفوذپذیری بالا، افزایش کیفیت ساخت همچنین طول عمر بالاتری نیز دارد بالطبع این دست از دوربین‌ها از قیمت بالاتری در مقایسه با سایر دوربین‌های دیگر برخوردار هستند.

۶. امکان ضبط صدا و میکروفون

در سال‌های قبل هیچ کدام از دوربین‌های مداربسته قابلیت ضبط صدا و میکروفون را نداشتند، اما امروزه با پیشرفت‌هایی که در این عرصه شده است می‌توانیم مشاهده کنیم که بیشتر دوربین‌های مداربسته دارای این نوع قابلیت و توانایی هستند و می‌توانند به خوبی و با کیفیت عالی صدا را ضبط کنند. این نوع سیستم‌ها بیشتر در شرکت‌ها و سازمان‌ها و در برخی از منازل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا با توجه به استفاده‌هایی که از این دوربین‌ها در مکان‌های مختلف شده است حاکی از آن است که از این ویژگی کمتر به چشم می‌آید و خیلی کاربردی ندارد.

کیفیت و رزولوشن بالای تصویر در دوربین مداربسته

۷. زاویه دید خوب

از دیگر فاکتورهای دوربین مداربسته مناسب زاویه دید است. برای نمونه سیستم‌هایی که دارای زاویه‌ی دید ۱۸۰ و ۳۶۰ درجه می‌باشند از بهترین دوربین‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند. به عنوان مثال اگر بخواهید در یک پارکینگ را دوربین گذاری کنید می‌توانید تنها با خرید یک دوربین با زاویه‌ی ۱۸۰ درجه بجای نصب چهار دوربین آنالوگ ساده این کار را به خوبی انجام دهید زیرا استفاده از این نوع دوربین‌ها خیلی به مقرون به صرفه و با کیفیت تصویر عالی نسبت به آنالوگ است. به همین دلیل زاویه‌ی دید بسیار مهم است.

۸. دید در شب

همانطور که می‌دانید بیشتر سرقت‌هایی که انجام می‌شود در شب اتفاق می‌افتد، به همین علت توصیه می‌شود که در هنگام خرید دوربین به این موضوع توجه کنید و دوربینی را خریداری نمایید که قابلیت ضبط فیلم در تاریکی و شب را داشته باشد در واقع این دوربین‌ها با داشتن مادون قرمز می‌توانند تصویری با کیفیت و واضح را برای شما ضبط می‌کند. بنابراین دوربین‌هایی در بازار وجود دارند که فاقد این قابلیت هستند، اما می‌توانند به خوبی نیز در شب و تاریکی فیلم ضبط کنند، اما از نظر قیمت نسبت به سایر سیستم‌های موجود گران‌تر هستند.

۹. قیمت مناسب

تمامی ‌ویژگی‌های مطرح شده در بالا بر روی قیمت دوربین تاثیرگذار هستند، اما باید بدانید که لزوماً دوربینی که قیمت بالایی دارد به منزله‌ی بهتر و با کیفیت بودن آن نیست. بلکه باید مکانی که می‌خواهید دوربین در آن نصب کنید با در نظر گرفتن شرایط و عوامل آب و هوایی منطقه باید از قیمت مناسب و خوبی نیز برخوردار باشد تا تمامی‌ افراد بتوانند به راحتی آن را تهیه کنند. اگر چه قصد خرید دوربین مداربسته و نصب آن را دارید می‌توانید پیش از خرید از کارشناسان و متخصصانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند مشاوره رایگان دریافت کنید تا انتخاب خوب و مناسبی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *