مزایای دوربین‌ مداربسته سیم کارتی

انتخاب دوربین مداربسته سیم کارتی در عوض سیستم‌های نظارتی بی سیم و POE یک تصمیم گیری هوشمندانه است زیرا استفاده از مزایای دوربین‌ مداربسته سیم کارتی به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص می‌توانید امنیت مکان شما را به خوبی تامین کند.

نحوه‌ی کار کردن دوربین‌های بی سیم

دوربین‌های بی سیم باید حتما به شبکه وصل شوند این دست از دوربین‌ها از شبکه تلفن همراه برای ارسال سیگنال‌های ویدیویی استفاده می‌شوند. به همین علت این دست از دوربین‌ها برای مناطقی که اینترنت وجود ندارد در واقع غیر ممکن خواهد بود. این دوربین‌ها به دلیل قرار گرفتن یک ماژول سیم کارت در داخل دستگاه می‌توانید به راحتی سیگنال‌هایی را به دستگاه‌های امنیتی نظارتی ارسال کنید. البته توجه داشته باشید که این روش در این دستگاه‌ها به صورت وایرلس است. دوربین‌های مداربسته سیم کارتی با شبکه‌های ۴G، ۳G و ۵G کار می‌کند به همین خاطر به این دوربین‌های امنیتی ۴G، ۳G و ۵G نامیده می‌شود، برای انتقال ویدیو باید از سیم کارت و یک برنامه اطلاعات سیم کارتی با پهنای باند مناسب برای کنترل ترافیک استفاده کنید.

مزیت‌های دوربین‌های امنیتی سیم کارتی

مزایای دوربین‌ مداربسته سیم کارتی

دوربین‌های امنیتی سیم کارتی از مزیت‌های مختلفی برخوردار است که شامل:

  • نصب راحت
  • قابلیت انعطاف پذیری
  • مطمئن و ایمن بودن
  • مشاهده ویدیوها در هر وسیله‌ی الکترونیکی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. نصب راحت

نصب دوربین‌های مداربسته سیم کارتی مشابه دوربین‌های نظارتی بی سیم است. شما می‌توانید تنها ظرف مدت زمان کوتاهی به راحتی فرایند نصب را به اتمام برسانید و به آسانی آن‌ها را نصب کنید. در طی مراحل بعدی تنها کاری که بایستی انجام دهید این است که سیم کارت را وارد کنید و بعد از نصب دوربین در یک مکان مناسب آن را روشن کنید. سپس بعد از دانلود کردن برنامه یا نرم افزار مربوط به دوربین سیم کارتی به وسیله‌ی تلفن همراه است. در حال حاضر می‌توانید به راحتی با استفاده از دوربین‌های مداربسته بی سیم کارتی خود به راحتی تمام امور را مشاهده و کنترل کنید.

۲. قابلیت انعطاف پذیری

این نوع دوربین‌های انرژی مورد نیاز خود را از باتری یا خورشید می‌گیرند، اما برای استفاده از آن‌ها به برق نیاز نخواهد بود. همچنین الزوما نیازی به شبکه‌های وای فای یا متصل شدن به اینترنت ندارند. به همین خاطر به راحتی در هر مکانی قابل نصب هستند.

۳. مطمئن و ایمن بودن

دوربین‌های امنیتی سیم کارتی، نسبت به سایر محصولات دیگر بسیار آسان و ایمن هستند. در صورتی که دوربین‌های امنیتی IP تحت شبکه احتمال هک شدن آن وجود دارد، البته هک کردن سیستم‌های مداربسته سیم کارتی بسیار مشکل و پیچیده است.

۴. مشاهده ویدیوها در هر وسیله‌ی الکترونیکی

برای مشاهده‌ی ویدیوهای زنده از راه دور و بدون اینکه به اینترنت متصل شوید از طریق سیستم‌های نظارتی خانگی وایرلس امکان پذیر نخواهد بود، اما شما می‌توانید با استفاده از دوربین‌های سیم کارتی به راحتی و بدون هیچ گونه محدودیتی فیلم‌های زنده را از راه دور بدون اتصال به اینترنت و وای فای مشاهده کنید تنها می‌بایستی باتری دستگاه‌تان شارژ داشته باشد.

معایب دوربین‌های سیم کارتی

معایب دوربین‌های سیم کارتی

به کار بردن دوربین‌های امنیتی سیم کارتی معایبی دارند چنانچه که اگر در مکانی دور افتاده نیز باشند می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. معایب دوربین‌های سیم کارتی عبارتند از:

  • کیفیت
  • مدت زمان عمر
  • قیمت

در ادامه هر یک از موارد فوث را توضیح خواهیم داد.

۱. کیفیت

کیفیت تصویربرداری دوربین‌های سیم کارتی بسیار خوب است اما در طولانی مدت باعث برخی مشکلات و ایراداتی خواهد شد. به عنوان مثال می‌تواند گفت که عدم ارسال تصاویر به تلفن همراه یکی از معایب این نوع دوربین‌ها است این معضل در نتیجه‌ی عدم وجود سیگنال‌ها ایجاد می‌شود. توصیه می‌شود که هنگام تهیه دوربین‌های امنیتی سیم کارتی از برندهای معتبر خریداری کنید. زیرا برندهای معتبر دارای خدمات پس از فروش هستند و در صورت هر گونه مشکلی پاسخ گوی نیاز شما خواهند بود همچنین دارای ضمانت نامه محصول نیز می‌باشند.

۲. مدت زمان عمر باتری

شارژ باتری‌های دوربین‌های مداربسته خیلی سریع تمام می‌شوند بهتر است دستگاه شما این قابلیت را داشته باشد تا قبل از تمام شدن کامل باتری به شما هشدار دهد که باتری در حال اتمام رسیدن است تا شما اقدامات لازم را انجام دهید. این کار از آسیب رسیدن به دوربین مداربسته شما نیز جلوگیری می‌کند بنابراین چنانچه که از پنل‌های خورشیدی به عنوان باتری بک آپ استفاده می‌کنید بسیار خوب است چرا که دوربین‌های مداربسته در این حالت خراب نخواهند شد.

۳. قیمت

یکی از موضوعات و فاکتورهای مهم پیش از خرید دوربین‌های مداربسته قیمت آن است. در صورتی که قصد خرید دوربین‌های امنیتی سیم کارتی را دارید باید در جریان باشید که این محصول در مقایسه با مدل‌های مشابه خود از قیمت بالاتری برخوردار است به این خاطر که در این سیستم نظارتی تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته‌ای به کار رفته شده است.

البته بعد از فرایند خرید یک هزینه ای نیز باید برای نصب و راه اندازی دوربین خود در نظر بگیرید همچنین از هزینه اینترنت و ارسال تصاویر را نباید غافل شوید. این هزینه‌ها به مقدار داده‌ها و ظرفیت دستگاه شما بستگی دارد در صورتی که به صورت دستی یا پخش زنده فرایند ضبط را انجام می‌دهید هر کدام از آن‌ها باعث افزایش مصرف داده‌ها می‌شود.

مکان نصب دوربین‌های مداربسته سیم کارتی کجاست؟

نصب دوربین مداربسته که با سیم کارت کار می‌کند هیچ محدودیتی برای نصب ندارد. هر جایی که سرویس تلفن همراه در دسترس باشد و منبع تغذیه انرژی از طریق باطری یا پنل خورشیدی تامین می‌شود، استفاده کردن از این دوربین‌ها هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد. بهترین مکان برای نصب دوربین‌های مداربسته سیم کارتی ویلاها و منازل می‌باشد که می‌توانید از آن‌ها برای هتل‌ها، ساختمان‌ها، مزارع و انبارها استفاده کرد. همچنین در سایر مکان‌های دیگر اعم از قایق‌ها، وسایل تفریحی، سیلوها، زمین‌های کمپینگ و اسکله‌ها.

خوب است دوربین مداربسته بخریم یا نه؟

بهتر است پیش از خرید دوربین‌های مداربسته سیم کارتی اطلاعات کافی در مورد معایب و مزایای این محصول بدانید و با آگاهی کامل تصمیم بگیرید که آیا به این محصول نیاز دارید یا خیر؟ البته موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که در این سیستم امنیتی در مقایسه با سایر محصولات مشابه از فناوری‌ها پیشرفته‌تری به کار رفته شدن است که می‌تواند کارایی و عملکرد خوبی داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *